Saturday, April 2, 2011

Cun! Dijajah! Cun!


So guys today nk post sal movie..
Petang tadi pg ambik NN dekat stesen bas dari Aloq Staq.
Owh dah kelanjuran keluar tu marilah kita bergembira...
berjalan dan movie,
Dah xada apa pon nk buat kat Central Square tue..
Jadi movie back to back yang di pertontonkan hari ini adalah,

4.30 pm -  World Invasion : Battle Los Angeles.
7.00 pm - Cun! Bila hero kampung cube-try-test awek glamer!

So the story...

World Invasion : battle Los Angeles

Sinopsis:
Source: TgkSendiriCeritaSendiri

Cerita nie mengisahkan mulanya satu phenomena meteor shower di seluruhh dunia yang kemudiannya menjadi sesuatu yang xda siapa jangka. Meteor shower yang mereka saksikan pada mulanya bertukar menjadi satu ancaman kepada dunia apabila pihak NASA mengesahkan objek yg memasuki atmosphera bumi dan perlahan jatuh di sekitar perairan bandar2 besar di seluruh dunia. Perlahan, bukan laju. Jadi pihak Marine di hantar untuk meninjau kawasan tersebut ( persisiran pantai Los Angeles ). namun apa yang mereka ketemu adalah ancaman dari makhluk asing yang terus menyerang sebaik keluar dari permukaan air. Pihak tentera bertukus lumus menjatuhkan makhluk asing itu tetapi tidak membuahkan hasil yang baik. Tetapi Marine staff sergeant (Aaron Eckhart) dan kumpulan platon baru beliau berazam menjatuhkan pihak musuh dengan mencari kelemahan mereka. Ending korang pi tengk. Xrugi weh.. better then SKYLINE. FYI filem ini memakan USD 100 million for the making. GOSH! no wonder effect and story dy best giler! Usha pawagam anda sekarang.
Rated : 5/5.
AWESOME!

CUN!

Sinopsis:
Source: FilemWayang.com

Luna Latisya (Maya Karin) seorang pengacara terkenal, bercinta dengan Ryan Hidayat 
(Jehan Miskin), seorang pelakon. Program yang diacarakannya (Meletops) memerlukan beliau menerjah kehidupan peribadi selebriti tanahair. Yang terkini, ‘Meletops’ ke rumah Ryan Hidayat untuk kejutan hari lahirnya. Namun lain pula yang terjadi apabila Ryan ditemui bersekedudukan dengan seorang artis baru, Siti Senjakala. Luna berang lalu terus memandu pergi bersama Tom, pembantu peribadinya. Tom membawa Luna ke kampung halamannya di Utara Semenanjung. Sampai di kawasan kampung, kereta Luna tersekat di kawasan lumpur, memaksa Luna dan Tom bermalam di dalam kereta.Keesokannya, mereka ditemui oleh Atan (Remy Ishak) , kawan baik Tom di kampung. Mereka dibawa ke rumah Atan. Pada awalnya Luna sukar menyesuaikan diri dengan persekitaran kampung. Setelah beberapa hari, kereta Luna masih belum siap. Luna tiada pilihan, kecuali terus bermalam di rumah Atan. Namun keluarga besar Atan yang cepat mesra menyebabkan Luna mula menyesuaikan diri. Adik Atan, Manis, gadis `istimewa’ sangat sukakan Luna. Kereta sudah siap, tibalah masa Luna perlu kembali ke Kuala Lumpur. Luna yang mula jatuh hati dengan persekitaran dan orang-orang di situ meminta izin untuk tinggal lebih lama. Semua orang gembira dengan keputusan Luna. Luna dan Atan semakin rapat, walaupun sering tak sependapat.Luna kini mengenali kehidupan kampung yang selama ini begitu jauh daripada dirinya. Daripada bermain lumpur di sawah, menunggang kerbau, hinggalah memasak di dapur kayu, semua sudah dipelajarinya. Orang popular sepertinya, lambat-laun pasti dapat dijejaki. Krew penerbitan ‘Meletops’ dapat menjejaki Luna. Ryan turut serta untuk memujuk. Luna tiada pilihan, kecuali pulang ke KL..bla bla bla, Korang tgk la ending sendiri keyh???
Overall cerita nie "sweet" ntuk pempuan.. laki, boleh la nk layan2. Citer nie cakap kedah, hehehe (ketawa geleng kepala) Boleh laa nk layan2 romen2 nie cikit kekadang..
Rated : 3/5
NICE

So, Selamat menonton! =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Best Punya!!!