Friday, February 11, 2011

Tragedi 9Feb11


Salam semua kawan kuyang rajin membaca.
Membaca amalan mulia dan akan membantu kita kelak berjaya dalam dunia ini. Bila dada dipenuhi ilmu dan hati pula bersih, nescaya anda akan jadi insan yang sempurna. Dan yang celaka itu pula datang dari mereka mereka yang hanya mencari kesenangan dengan cara yang salah, kerana bodoh diri, mereka hanya membuang masa hidup mereka. Ya, Mereka2 inilah yang cukup sial dalam hidup aq.


09 FEB 2011 adalah tarikh yang aq xkan lupakan. Semua bermula dari pulangnya aq dan epol dari kedai makan Pak Mud Nasi Ayam Lembah Bujang Kedah. Nombor telepon digi yg aq kurang cam terpapar di hp aq dan bila aq jawab. Nuky, dan ceritanya, amat mendukacitakan. Pavi dah xada. umah kena masuk orang dan semua laptop hilang. Sid, Aq, AJ, dan lappy Adibah. Bagaimana terjadi kalau dicerita mmg jadi novel. Di pendekkan, aq dan semua kawan2 yang sudi membantu bergerak mencari si lahanat tu. Maka dengan segala info dan kejar mengejar, PJX 6276 Tertangkap. Mana kala si pencurik lahanatullah tu ditangkap esok oleh Polis. Dan pada malam kereta viva sial tu ditemui, perbalahan dengan polis dan segala macam kejadian terjadi. Lappy Pavi kini dalam pangkuan dan hati ini tenang.

Cerita yang nak aq kongsikan, Kalau dah betol korang bodoh atau mmg xpandai. Jgn jadi Mat ganja macam si laknatullah tadi, mencurik, Sudahlah hidup spt itu, menyusahkan orang lagi. Kenapa entah ada orang spt itu Hidup atas dunia ini, dan kenapa mereka masaih tidak serik. Sehina2 lah orang yg mendatangkan kesusahan kepada orang lain. Kerana sial diri, isteri kena kami susah, polis kena marah caltex untung, topup abeh, dan mcm2. What a day~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Best Punya!!!